只是过客

Flightless Bird, American Mouth - Iron & Wine

缓缓道来的对现实地控诉。。。


《Flightless Bird, American Mouth》歌词: 

歌曲:flightless bird,american mouth

歌手:Iron&Wine

By:独°


I was a quick wet boy 我是一个一贫如洗的人

Diving too deep for coins 为了生活苦苦追寻

All of your straight blind eyes 城市中充满势利的眼神

Wide on my plastic toys 狠狠打量我的天真

And when the cops closed the fair 当公平在世上消失

I cut my long baby hair 我也痛心割舍我的幼稚

Stole me a dog-eared map 唯一的道路也已经迷失

And called for you everywhere 而我依然到处追寻着你


Have I found you? 可我找到了你?

Flightless bird, jealous, weeping 破碎的梦 充满了妒嫉 回荡着哭泣

Or lost you? 还是失去了你?

American mouth 他们嘴里

Big bill looming 硕大毒药咀嚼不止


Now I’m a fat house cat 如今我也变得冷漠

Cursing my sore blunt tongue 不再喊疼喉咙浪费唾沫

Watching the warm poison rats 冷眼观看这些被毒透的家伙

Curl through the wide fence cracks 到处招摇过市

Kissing on magazine photos 骚首弄姿以耻为乐

Those fishing lures thrown in the cold and clean 无垢灵魂也已经堕落

Blood of Christ mountain stream 仁慈善良血流成河


Have I found you? 我是否找到了你?

Flightless bird, grounded, bleeding 破裂的梦 碎了一地 淌着鲜血

Or lost you? 还是失去了你?

American mouth 在他们口中

Big bill, stuck going down 毒药咽食仍然无休无止 


评论

© 姹紫焱红 | Powered by LOFTER